Tajomstvo ríše draka - recenzie

Som učiteľka tai chi, psychologička a mama - v rôznom poradí a v rôznych kombináciách podľa okolností :).
Do knihy Tajomstvo ríše draka som zamiešala z každého z týchto troch rozmerov tú podstatnú esenciu
a vznikla tajomná rozprávková krása...

Prečítajte si, čo na rozprávky hovoria rodičia, psychologičky, lektorky tai chi aj spisovateľky...

Krásny bol ten príbeh. Vytvoril mi tak ľahko ma duši. Je úžasné čítať deťom niečo, čo ti pohladí dušu a im tiež. Ďakujem.
Prvý raz sme ho čítali večer a práve sme trafili deň, keď mala Izy nejaký konflikt s kamarátkou v škole. Rozprávka jej veľmi pomohla rozhovoriť sa aj si poplakať, a teda keď som pokračovala, tak zaspala, lebo sa jej uľavilo. Na konci pribehu som si uvedomila, že sa tam rozoberal práve môj problém, s ktorým sa pasujem. Dokonca aj môj muž si z rozprávky veľa zobral.
Laura P. a dcérka Izy (7 r.)
Stellke sa rozprávka veľmi páčila. Mne sa čítalo veľmi fajn, napísané je to veľmi živo, vtiahlo nás to obe do príbehu a páčila sa mi úžasná motivácia, ktorou bol príbeh pretkaný.
Denisa B. a dcérka Stellka (8 r.)
Príbeh sme čítali spolu s mojimi dievčatami, Emmkou (skoro 11 rokov) a Lili (9 rokov). Hlavná hrdinka im bola veľmi sympatická, páčilo sa im jej meno a aj to, že im bola vekovo veľmi blízka. A tiež, že riešila podobné problémy ako ony, že sa porovnávala so spolužiakmi, že bola citlivá, občas mala pocit, že jej nikto nerozumie... Uprostred čítania sme často zastali a rozprávali sa o práve prečítanom, vysvetľovali si to, vracali sme sa k niektorým častiam, prečítali ich ešte raz, povedali si nejaký príklad zo života, spomenuli nejakú situáciu, ktorá im bola známa.....a to sa mi na tom príbehu veľmi páčilo, že dáva deťom a rodičom ten priestor rozprávať sa, zamyslieť sa, stráviť plnohodnotné spoločné chvíle a hlavne si z toho príbehu odniesť niečo poučné, z čoho môžu neskôr čerpať. (Aj ja si z neho veľa odnesiem.) Moja Lili celý čas počúvala so zavretými očami (to bežne nerobí, keď im čítam). Vraj tak si to všetko v príbehu lepšie vychutná.
Natália V. a dcérky Emmka (11 r.) a Lili (9 r.)
Pri čítaní knihy som sa usmievala a hladilo ma pri srdci, ako láskavo Anička sprevádza malých aj veľkých čitateľov napínanými príbehmi, ako ľahúčko ich prevedie náročnými chvíľami, keď je im, aj ich hrdinom úzko. Naučí ich, aké je dôležité vnímať svoje pocity a telo a ako byť v spojení a súlade s prítomným okamihom.
Sú to príbehy o hľadaní a spoznávaní vlastnej zraniteľnosti, citlivosti a sily, ktorá je našou súčasťou, či sme deti alebo dospelí. Príbehy o priateľstve a vzájomnej pomoci, empatii a porozumeniu druhým, o tom, že spolu sme silnejší a žije sa nám lepšie.
Napokon som si uvedomila, že Anička nie je iba láskavá učiteľka tai chi, trpezlivá mamina, kamarátka, ale aj prirodzená psychoterapeutka s múdrosťou a talentom rozprávať výživné príbehy pútavo a s ľahkosťou.
Katarína Knížová, psychologička
Rozprávky vykresľujú malé veľké trápenia detí v rôznych vývinových obdobiach. Cez hrdinov z príbehov sa čitatelia môžu dotknúť riešení svojich ťažkostí. Niečo pociťované sa stáva reálnym, má to pomenovanie a dokonca sa s tým dá aj niečo robiť. Pocity, problémy, prežívanie…, ktoré nás otravujú, nám v príbehoch ponúkajú otvoriť sa, načrieť do svojej vnútornej sily a viac sa stať tým, kým sme. A keď sa viac dotkneme samého seba už od malička, tak v dospelosti nás už neprekvapí ten cudzinec v zrkadle, ale bude tam náš kamarát. Rodičia cez knihu dostanú ďalší nástroj, ako na jednotlivé témy svojich detí nazerať. A ktovie, možno aj vnútorné dieťa dospeláka pookreje pri týchto láskavých príbehoch.
Jana Vyskočil, psychologička
Knížka je opravdu kouzelná, dobře se čte, těšila jsem se na každý další příběh, je z ní cítit hravost, lehkost, přemýšlivost, určitě i dospělí v ní najdou spoustu inspirace a moudrého doteku. Píšeš laskavě a citlivě, takže se vnitřní dítě v dospělém cítí bezpečně a dovolí si pustit příběhy k sobě, krása. Knížka je zdatná psychologicky, pěkně barevná a přínosná pro široké publikum.
Lenka Ryšková, lektorka tai chi
Rozprávková kniha Tajomstvo ríše draka má veľký potenciál stať sa obľúbenou knihou vnímavého detského čitateľa, ktorý prahne nielen po vzrušujúcich dobrodružstvách, ale aj po tom, aby sa do napínavých príbehov mohol sám aktívne zapojiť. Knižka komunikuje s dieťaťom jeho vlastným jazykom, prosí ho o radu, pýta sa na jeho pocity, názory, dáva mu možnosť vstúpiť do rozprávkovej ríše. Pripomenula mi kultový Nekonečný príbeh, v ktorom malého chlapca vtiahla kniha do deja, aby sa stal súčasťou príbehu o ríši Fantázie. Táto kniha disponuje rovnakým čarom krásnej interakcie medzi ňou a detským čitateľom. Na chvíľu som sa aj ja sama stala dieťaťom, ktorým v skutočnosti žiaden dospelák neprestal byť a nechala som pri čítaní príbehov pracovať na plné obrátky vlastnú fantáziu a predstavivosť.
Ivana Lacková, spisovateľka
Krásna rozprávková, trošku neobyčajná a nápaditá kniha poteší malých a veľkých, no najmä každého rodiča, ktorý sa chce zatúlať do sveta fantázie a naučiť sa hravou formou pozorne načúvať svojmu dieťaťu. Z očarujúcich príbehov dýcha pôvab, tajomstvo, humor, dobro a zlo, ale aj ponaučenie, presne tak, ako sa na rozprávku patrí. Nemalé výzvy a kombinácia deja s podnetnými otázkami vtiahnu celú rodinu do zábavnej debaty. Môžem byť sám sebou a spokojný s tým, čo mám? Dokážem prekonať strach, nájdem silu? Tém na rozhovor je mnoho a zrazu vzniká príbeh o príbehu s poriadnou dávkou dobrodružstva. Kniha Tajomstvo ríše draka vás po prečítaní bude znova a znova lákať, aby ste ju vzali do ruky. Nebudem prekvapená, ak o tejto autorke budem ešte počuť.
Adriana Macháčová, spisovateľka
Dobrý večer, dnes som si vyzdvihla knižku. Musím povedať, že tá kniha je klenot. Tak premyslené príbehy, s hĺbkou, také aktuálne v dnešnej dobe. Učím druhý stupeň a mám pocit, že aj oni by si ju potrebovali prečítať. Obdivujem váš dar písania, že ste sa rozhodli napísať knihu. Toľká múdrosť v knižke, nádherný obal a kresby. Určite ju budem odporúčať ďalej.
Zdenka Korlová, učiteľka

Přehráním videa souhlasíte se zásadami ochrany osobních údajů YouTube.

Zjistit vícePovolit video